دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آخرین تصمیمات در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم را اعلام کرد.

به گزارش آوای خزر، «علیرضا سعدی پور» با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از زمستان سال گذشته که همچنان ادامه دارد، براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور، امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در استان مازندران در مجموع 25 هزار دانش‌آموز در آزمون پایه دوازدهم خرداد ماه شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی شامل اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی اجرا خواهد شد. همچنین پوسترهای آموزشی رعایت موارد بهداشتی نیز در مکان‌های امتحان نصب و ناظران ملزم به نظارت بر اصل اجرای آن هستند.

وی با اشاره به نحوه سنجش آزمون پایه دوازدهم امسال خاطرنشان کرد: امسال به دلیل عقب‌ماندگی برخی دانش‌آموزان و همچنین تغییر در روش آموزش، امتحان از 80 درصد مطالب کتب با احتساب 16 نمره به‌عمل خواهد آمد. 4 نمره باقیمانده به صورت اختیاری است؛ دانش‌آموز می‌تواند به پرسش‌های طرح شده از 20 درصد باقیمانده که به صورت مجازی تدریس شد پاسخ داده و یا به پرسش‌های مطرح شده از همان 80 درصد تدریس حضوری پاسخ دهد.

سعدی پور با بیان اینکه نمرات مستمر تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه به حوزه‌های امتحانی ارسال می شود، گفت: تمام تلاش ما بر رعایت پروتکل بهداشتی است تا فاصله‌گذاری اجتماعی به نحو احسن اجرا شود. به همین منظور تعداد حوزه‌های اجرا را از 170 حوزه به 250 حوزه افزایش دادیم تا دانش‌آموزان با فاصله مناسب از یکدیگر در جلسه امتحان حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین بر ضرورت انتخاب بهترین مکان‌ها برای اجرای امتحان تأکید کرده و تعریف شاخص‌های مناسب این اماکن را بر عهده اداره سنجش اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نهاد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: